The distance teaching of the English language in the Moodle system (the method of synergetic stimulation)
DOI:
https://doi.org/10.18413/2712-7451-2020-39-3-432-442Keywords:
E-learning, face-to-face learning, online learning, synergetic stimulation method, Moodle systemAbstract
The article treats a significant problem of improving the quality of education on the example of the synergetic stimulation method. The modern stage of education continues to discuss the problem, practical and theoretical development of methods of distance learning are in progress, which helps learning English language in the Moodle system. The paper reveals the key elements of the distant teaching of the English language in the cinematographic institute considering the emotional component of the educational process. Not so obvious sides of the distance learning are revealed. The film discourse as
a complex communicative phenomenon requires the development of communicative skills among young specialists and laymen outside the film sphere. The method of synergetic stimulation (the method of «husky team») is used to demonstrate how poor achievers working in a group are able to get an impression of their performance and knowledge gaps, which serves as an impulse to make efforts. Educational uniformity is thus achieved as a result of an intense stream exchange of the energy which is motivating students to look for solutions in a team, collectively making efforts. The nine-point scale of student diligence and academic achievement is offered. Based on these, the study concludes in formulating the ways for extensive peer and teacher support. In the summary it is stated that distance learning in the Moodle system facilitated by teachers’ emotional support and personalised evaluation can provide support for students forming their professional skills in the online mode of learning.
References
Lingva-pro. 2020. Available at: https://lingva-pro.com/ru/ (accessed: 08. 06. 2020).
Андреева О.В. 2019. Формирование профессиональных компетенций бакалавров гуманитарного профиля в современном техническом вузе. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт–Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 623–625.
Вознесенская А.О., Шехонин А.А. 2019. Партнериат университета и индустрии. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 470–472.
Герасимова И.Г. 2019. Интернализирующие техники на занятии английским языком. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 343–346.
Ильченко Т.В., Максимова О.В. 2019. Формирование учебных действий в процессе изучения базовoй дисциплины «Инженерная и компьютерная графика». В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно–методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 125–128.
Лапин И.А., Лапина И.А. 2019. Психологическая готовность студента к обучению в коллеждах и вузах. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 584–586.
Меркулова В.А. 2019. Новая реальность в образовательной среде вуза. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 292–294.
Московчук Л.С. 2019. Влияние цифрового образования на компетентностную модель и профессиональный стандарт преподавателя. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 566–568.
Мякинькая А.В. 2019. Метаморфозы национальной системы преподавания. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 518–520.
Пояркова Ю.В. 2019. Инновационные технологии обучения. Электронные образовательные ресурсы. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 439–441.
Сулоева Е.С., Романцова Н.В. 2019. Проблемы социальной адаптации под влиянием современных технологий. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 639–641.
Шабаева М.Б. 2019. Об оценивании результатов обучения в условиях перехода к стандартам 3++. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПьГЭТУ «ЛЭТИ»: 554–557.
Шелудько В.Н., Кутузов В.М., Лысенко Н.В. 2019. Высшее профессиональное образование – глобальные вызовы 3-го тысячелетия. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 3–7.
Яковлева Т.Ю., Бобровский А.П., Дьяченко Н.В. 2019. Особенности обучения учащихся общеобразовательной школы для создания основы фундаментальной подготовки будущих специалистов. В кн.: Современное образование: содержание, технологии, качество. Материалы XXV Международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 23 апреля 2019 года. СПб., Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»: 446–447.
Aspillera M. 2010. What Are the Potential Benefits of Online Learning? Education Guidance. WorldWideLearn. Available at: http://www.worldwidelearn.com/education–articles/benefits–of–online–learning.htm (accessed: 15. 12. 2019).
Graham C. 2006. Blended learning systems: Definition, current trends and future directions. In: The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. Eds. C.J. Bonk, C.R. Graham. San Francisco, Pfeiffer: 3–21.
Macdonald J. 2007. Blended Learning and On–line Tutoring. British Journal of Educational Technology, 38 (5): 943–955. DOI: doi.org/10.1111/j.1467–8535.2007.00749_10.x.
Miller G. 2014. History of Distance Learning. Education Guidance. American Inter Continental University Online. Available at: http://www.worldwidelearn.com/education–articles/history–of–distance–learning.html (accessed: 28. 11. 2019).
Oliver M., Trigwell K. 2005. Can ‘blended learning’be redeemed? E–learning, 2 (1): 17–26. DOI: 10.2304/elea.2005.2.1.17.
Stacey E., Gerbic P. 2009. Effective Blended Learning Practices: Evidence-Based Perspectives in ICT-Facilitated Education. Information Science Reference. Eds. E. Stacey, P. Gerbic. Hershey, New York, 358 p.
Abstract views: 612
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2020 Светлана Анатольевна Панкратова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.