Network Promotion of the Historical Reconstruction of the Ball: Text Format
DOI:
https://doi.org/10.52575/2712-7451-2023-42-2-225-232Keywords:
network genres of promotion, hypertext, promotion of the historical ball, media textsAbstract
The relevance of the article is due, on the one hand, to the ever-increasing demand for media texts formatted in the problematic field of event management, on the other hand, to the lack of philological works devoted to this phenomenon. The article describes the unique characteristics of hypertext, the main task of which is to promote the historical reconstruction of the ball. The aim of the author is to identify the features of the structure of this hypertext, its genre composition, and actualized contact installation capabilities. The analytical algorithm is based on the techniques of intentional-stylistic analysis of media speech. More than 4,000 posts published in 1427 communities on the Vkontakte social network from 2018 to 2022, materials of the St. Petersburg specialized business card website created by the company "From the Ship to the Ball" were reviewed. The main conclusion is that the effectiveness of the analyzed hypertext is due to its pronounced multi-genre and polyintensionality, the possibility of implementing a variety of communicative tasks. The influencing potential of modular texts is determined, on the one hand, by the presentation of the informative intention, on the other, by their polycode. The genre of the post, which is relatively free in speech characteristics, allows you to form a special emotional attitude to the event being presented. The site, which is more stereotypical in its speech form, attracts the attention of a mass audience with interactive audiovisual components. Direct mail allows you to create individual communication trajectories that initiate feedback.
References
Список источников
Гавра Д.П. 2011. Цифровой PR для территории: постановка проблемы и базовые понятия. Федеральное интернет-издание «Капитал страны», 1 апреля, 2011. URL: http://www.kapital-rus.ru/index.php/articles/article/183177 (дата обращения 22.07.2022)
Горявский Ю. 2001. Назад в будущее. Мир Internet. № 10. М., 35 с.
Кондратенко Е.А. 2011. Событийный менеджмент: учебное пособие. Барнаул : Азбука, 142 с.
Романцов А. Н. 2012. Event-маркетинг: сущность и особенности организации. Практическое пособие. М., «Дашков и К», 116 с.
Тульчинский Г.Л., Лохина Т.В., Герасимов С.В. 2010. Менеджмент специальных событий в сфере культуры: учебное пособие. СПб., Лань, 278 с.
Шугерман Д. 2007. Как создать крутой рекламный текст. Альпина Диджитал, с. 438.
Список литературы
Алтухова Т.А., Бульдяева В.В., Бушев А.Б., Валько О.В., Ворошилова М.Б., Голев Н.Д., Губина Е.Н., Дебренн М., Дударева Я.А., Евпак Е.В., Зайцева О.В., Ильясова С.В., Иркова А.В., Каменева В.А., Катышев П.А., Колмогорова А.В., Кондратьева О.Н., Ляшева М.Н., Носовец С.Г., Оленев С.В., Потапова Н.В., Рабенко Т.Г., Строганов В.Б., Черняк В.Д., Чистова Е.В., Шмелева Т.В. 2021. Социальные сети: комплексный лингвистический анализ. В 2-х томах. Т. 1. Под ред. Л.Г. Кима, Н.Д. Голева. Кемерово, Кемеровский государственный университет, 430 с.
Балахонская Л.В. 2015. PR-текст: структура, содержание, оформление. СПб., Свое издательство, 198 с.
Быкова Е.В. 2011. Модульный текст в семиотическом аспекте. Записки Горного института, 193: 265–267.
Курченкова Е.А. 2006. Прямая почтовая рассылка как форма рекламного дискурса. Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 2: Языкознание, 5: 142–148.
Маслеева В.В. 2022. Модульные тексты как средство продвижения исторической реконструкции бала. В кн.: Медиалингвистика. Вып. 9. Язык в координатах массмедиа. Материалы VI международной научной конференции, Санкт-Петербург, 30 июня – 2 июля 2022 года. Под ред. Л.Р. Дускаевой. Санкт-Петербург, Медиапапир: 754–758.
Помазов А.И. 2018. Языковые средства структурной организации и контента образовательного сайта: к постановке проблемы. Вестник Нижегородского университета имени Н.И. Лобочевского, 3: 216–223.
Селезнева Л.В. 2016. PR-текст как актуальный прагматически ориентированный текст. Верхневолжский филологический вестник, 4: 130–133.
Ухова Л.В. 2018. «Продвигающий текст»: понятие, особенности, функции. Верхневолжский филологический вестник, 3: 71–82. DOI: 10.24411/2499-9679-2018-10136
Цветова Н.С. 2020. Современный российский арт-медиадискурс: коммуникативный статус. Научные исследования и разработки. Современная коммуникативистика, 1(44): 62–69. DOI: 10.12737/2587-9103-2020-62-69
Хальцбаур У. 2011. Коммуникативный маркетинг. СПб., Инфра, 243 с.
Шумович А.В. 2008. Великолепные мероприятия: Технологии и практика Eventmanagement. М., Манн, Иванов и Фербер, 336 с.
Abstract views: 117
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2023 Виктория Валерьевна Маслеева
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.