Friendly School strategy: Designing an innovative educational environment in the region
DOI:
https://doi.org/10.18413/2712-7451-2020-39-2-216-226Keywords:
regional Strategy, educational environment, national project “Education”Abstract
The author substantiates the creation of a friendly educational environment, which is defined
as the unity of the system of friendly relations and educational infrastructure. At the same time, modern challenges to education that generate certain risks are analyzed, the mission, values, main principles of a
friendly school, regional priorities are identified, the implementation of which will ensure the
competitiveness and educational value of General and additional education. The main provisions of the
regional educational development Strategy "Benevolent school" approved by the government of the
Belgorod region for the period 2020-2021, which includes 34 projects aimed at forming benevolence as a
personal characteristic of each student, are disclosed.
References
Лиханов А.А. 1985. Мой генерал. М., Детская литература, 175 с.
Сухомлинский В.А. 1982. Разговор с молодым директором школы. М., Просвещение, 206 с.
Агранович М.Л., Ермачкова Ю.В., Селиверстова И.В. 2019. Российское образование в контексте международных индикаторов. М., ФИРО РАНХиГС, 96 с.
Баева И.А. 2002. Психологическая безопасность в образовании. СПб., СОЮЗ, 271 с.
Зубарева Н.Н., Светенко Т.В., Востокова С.Н. 2015. Создание муниципальных социаль-
но ориентированных систем организации внеурочной занятости школьников. Старый Оскол, Ки-
риллица, 132 с.
Исаев И.Ф. 1997. Школа как педагогическая система: основы управления. Белгород, Издательство Белгородского государственного университета, 145 с.
Исаев И.Ф., Щербинина В.М. 2014. Сельские учебно-воспитательные комплексы Белгородчины: историко-педагогический аспект (1974–1991). Белгород, ГиК, 252 с.
Латышина Д.И. 2005. История педагогики (История образования и педагогической мысли). М., Гардарики, 603 с.
Менг Т.В., Лабунская Н.А. 2001. Образовательная среда: подходы к раскрытию понятия. В кн.: Образовательная среда школы: проблемы и перспективы развития. СПб, Союз: 3–23.
Рухленко Н.М. 2020. От аналитической работы – к практической деятельности (из опыта разработки региональной Стратегии развития образования «Доброжелательная школа»). В кн.: Доброжелательное образовательное пространство: инновационные практики школы и вуза. Материалы Всероссийской научно-практической конференции. Белгород, Издательский дом НИУ
«БелГУ»: 11–19.
Тарасов С.В. 2014. Образовательная среда: понятие, структура, типология. Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина, 3(1): 133–138.
Grissemann H. 1989. Lernbehinderung heute: psychologisch-anthropologische Grundlagen einer innovativen Lernbehindertenpдdagogik. A. Rett. Bern; Stuttgart; Toronto, Verlag Hans Huber, 214 p.
Jun Gerda. 1989. Kinder, ie anders sind: ein Elternreport. Berlin, VEB Verlag Volk und Gesundheit, 186 p.
Martorel G., Papalia D., Feldman R. 1990. Child's World: infancy through Adolescence. palia, aut. New York; St. Louis; San Francisco, McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 625 p.
Roland D., Hennig W. 1975. Der Schüler von zehn bis sechzehn: Zur Erziehung in der Familie. Berlin, Volk und Wissen Volkseigener Verlag.
Abstract views: 418
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2020 Issues in Journalism, Education, Linguistics
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.