Technological readiness of the future teacher to individualize the teaching of students by means of educational design
DOI:
https://doi.org/10.18413/2712-7451-2020-39-2-178-187Keywords:
technological readiness, individual educational routeAbstract
Individualization of education taking into account the characteristics and educational needs of a
particular student is currently one of the main paradigms of the modern education system in Russia.
Emerging problems in the organization of individual training are directly related to the lack of readiness
of graduates of pedagogical specialties to individualize training. The task of modern pedagogical science
is to find an effective training technology that allows you to prepare a specialist who meets the needs of
society. Readiness to implement individualization of training has the General properties of the future
teacher's readiness for pedagogical activity, but is characterized by features that give reason to consider it
as a specific type of professional readiness of the teacher. One type of such readiness is technological readiness. The article discusses the results of experimental work on the formation of technological
readiness of students to individualize school education using instructional design tools. The purpose of
this work was to confirm the influence of instructional design tools and a comfortable educational
environment on the technological readiness of future teachers to individualize school education.
References
Грецова А.П. 2016. Развитие познавательных способностей старшеклассников средствами педагогического дизайна. Дис. … канд. пед. наук. Саратов, 194 с.
Десятирикова Л.А. 2015. Формирование готовности будущих бакалавров педагогического образования к использованию компьютерных средств в профессиональной деятельности (на примере подготовки к обучению математике). Дис. канд. пед. наук. Тольятти, 180 с.
Исаев И.Ф., Ерошенкова Е.И. 2011. Профессионально-ценностная установка будущего специалиста: от сущности к технологии формирования. Сибирский педагогический журнал, 3: 44–53.
Клепикова А.Г. 2009. Подготовка будущего учителя к использованию педагогического дизайна в профессиональной деятельности. Автореф. дис. … канд. пед. наук. Белгород, 24 с.
Ковалев Д.А. 2007 Педагогический дизайн: сущность и принципы. В кн.: Опыт использования сетевых информационных технологий и систем в образовательной и научно-методической работе. СПб., СПбГУ ИТМО: 133–137.
Краснянский М.Н., Радченко И.М. 2006 Основы педагогического дизайна и создания мультимедийных обучающих аудио / видео материалов. Тамбов, ТГТУ, 55 с.
Немцев А.Н., Штифанов А.И., Беленко В.А., Загороднюк Р.А., Немцев С.Н., Гальцев О.В., Федосеев А.Э., 2013. Информационная система поддержки балльно-рейтинговой системы контроля знаний. Научные ведомости БелГУ. Серия История. Политология. Экономика. Информатика, 15 (158). Выпуск 27 (1): 217–222
Новиков Д.А., 2004. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи). М., МЗ-Пресс, 67 с.
Патаракин Е.Д., 2017. Педагогический дизайн совместной сетевой деятельности субъектов образования. Автореф. дис. ... докт. пед. наук. Москва, 38 с.
Русинова М.М. 2000. Формирование основ готовности учителей к индивидуализации и дифференциации обучения в начальной школе. Дис. ... канд. пед. наук. Таганрог, 176 с.
Шевченко Т. М. 2000. Формирование готовности учителя к индивидуализации обучения средствами дистанционного образования в системе повышения квалификации Автореф. дис. … канд. пед. наук. Ростов-на-Дону, 22 с.
DickW., CareyL., CareyJ.O. 2005. The Systematic Design of Instruction, Allyn& Bacon: 1–12.
Martin F. 2008. Effects of Practice in a Linear and Non-linear Web-based Learning Environment. Educational Technology&Society, 11(4): 81–93.
Smith P.L., Ragan T.J. 2005. Instructional Design. The University of Oklahoma. Hoboken, N.J.: Wiley & Sons, 383 p.
Abstract views: 491
Share
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2020 Issues in Journalism, Education, Linguistics
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.